“Du kommer kanske aldrig kunna springa…”

(Med skrikande röst) JAG HAR SPRUNGIT 1,5 KM!!!
Bildbevis:

IMG_5971

Stora ord, det kanske inte är så stort för världen, men magiskt för lilla mig. För tre veckor sedan kunde jag knappt springa 30 sekunder, sen kändes det som att någon högg en kniv i benet och jag föll ihop. Efter det har jag fått ett nytt rehabprogram med skivstång och hej och hå! Jag har ändå hela tiden förberett mig på att löpningen kanske inte kommer tillbaka, jag har ju fått så mycket annat, så det skulle vara ok, om ändå tråkigt.
För en vecka sedan testade jag att springa 3 minuter och det kändes ok, men jag vågade inte mer. Idag var jag uttråkad och tänkte att jag springer så länge jag kan, kanske fem minuter, men minutrarna passerade och vid 12 jublade och jag och gav mig!
Kommer ev. inte kunna gå imorgon eftersom jag använt muskler som inte rört sig på 9 månader. Men lätt värt! Lärdom: ge aldrig upp, pannbenet är det bästa du har!

One thought on ““Du kommer kanske aldrig kunna springa…”

Leave a Reply

