Altaret

Igår gick vi på promenad upp på Altaret.
Jag och J cyklade cyklar inte riktigt anpassade för stigen, en DH och en dirt.

DSC_3502

Utsikten var magisk och det är riktigt högt däruppe. När vi tittade ner spanade vi på om det här inte vore en sjukt bra skidbacke i vinter, säkert 100 hm ner till sjön.
Om det var för brant för att cykla så borde det vara bra att skida. Så vi testade.

Cyklingen gav mersmak och fästet var som om en hade nya däck. Så vi stack till backen och startade liften. Lite slirigt att få tag på en isig lift och snön började falla lätt.
Träkonstruktionerna gick fetbort. Vi hade inga skydd heller, eller jag hade knäskydd men inget mer.

Föret var väl tyvärr som sämsta bristande skare, men i skogen gick det rätt fort ändå. Till höger kör jag i normalfart över stendroppet. Fick mersmak och tänkte fan jag laddar och hoppar det. (har hittills typ aldrig satt det utan satt MIG i ett träd, hur tror ni att det gick?)
Sätter det fint, landar på bakhjulet, sätter framhjulet i en sten och flyger såklart. Inga skydd. Tur som en tok, lite ont i höft, axel och tumme. Nästa gång!

Leave a Reply

